امير عباسامير عباس، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 2 روز سن داره

جان ني ني

بدون عنوان

1393/1/26 19:00
نویسنده : ديلا
102 بازدید
اشتراک گذاری

سلام پسملي نازنيم

اين هفته تو هفته بيست و هشتم هستي يعني دقيقا امروز سه شنبه بيست و هفت هفته و سه روزت هست (1391/01/26) و حركاتت بيشتر و قوي تر شده. هر موقع لگديا ضربه مي زني ماماني سريع حس مي كنه اما مواقعي كه بابايي هست فكر كنم خجالت مي كشي و ياشلوغ نمي كني يا كمتر شلوغ مي كني.حركاتت همه جا هست، احتمالا بزرگ ميشي و جات كوچيك ميشه. اينو بگم كه داري پلاكتهاي مامانيو مي خوريا...رفته رفته پلاكت خون ماماني داره كمتر ميشه البته از اون زمانيكه تو دل ماماني جاي گرفتي آزمايش اينو نشون داد و ماماني هر ماه ميره كنترل CBC خون البته دكتر ميگه جاي نگراني نيست ولي بايد هر ماه كنترل بشه تا ببينيم چي ميشه ممكنه اگه پايينتر از صد بره پلاكت تزريق بشه.ماماني هم از اين بابت كمي نگراانه و بيشتر نگران توكوچولوست. هفته ديگه ميريم يه سونو ديگه البته دوبعدي .بابايي ميگه به دكتر ميگفتي دوباره سه بعدي مي نوشت تا ببينم شبيه كيه خيلي دلش ميخواد زودتر ببينتت. قربونت برم ماماني و بابايي روزها رو ميشمريم تا بيايي و ببينيمت و در آغوشمون بگيريمت.دوستت داريم بوس فداتشمماچ

 

 

هفته بيست و هفتم

جنین می تواند از آهنگ خوب لذت ببرد.طول جنین 35 سانتی متر و ورن آن 1350 گرم است

جنین:
در این هفته جنین بیست و هفت هفته ای است. تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به آهنگ آرام مادر حامله را آرام می کند. همچنین گوش کردن به آوای روحانی قرآن می تواند لذت بخش باشد. همچنین حرکات و تپش قلب جنین نیز آرام می شود. اگر مادر یک آهنگ آرام را همیشه گوش بدهد، جنین به شنیدن آن عادت می کند و هر بار از بار پیش آرامتر می شود. این نشان آن است که جنین حالا دارای حافظه است و می تواند آهنگی را که قبلأ شنیده است به یاد بیاورد. نسبت اندازه سر جنین به اندازه بدن تقریبأ به نسبت مناسب خود رسیده است.

 کودک شما چگونه تغییر می کند؟
کودک شما دارد همه رحم شما را پر می کند! در این هفته او حدود 900 گرم وزن دارد و طول بدن او نیز 36.5 سانتی متر است. او اکنون می تواند چشمان خود را باز و بسته کند و در زمانهای مشخصی می خوابد و بیدار می شود. او می تواند انگشتهایش را نیز بمکد. هرچند ریه های او هنوز کاملا رشد نکرده است، اما در صورتی که در این زمان بطور اتفاقی نارس به دنیا بیاید، با کمک دستگاه ریه او قادر خواهد بود تنفس را انجام دهد. به حرکتهای ریتمیک و منظم کودک خود دقت کنید زیرا نشانه سکسکه هایی هستند که از این به بعد ممکن است به طور معمول رخ دهند. معمولا هر بار سکسکه کودک تنها چند لحظه طول خواهد کشید و در نتیجه برای او آزاردهنده نخواهد بود؛ پس از احساس این حرکات لذت ببرید! با رشد بیشتر بافت مغز اکنون مغز کودک شما بسیار فعال است. فکر می کنید او به چه چیز فکر می کند؟!

هفته بيست و هشت

موهای اصلی جنین شروع به رشد می کند.طول جنین 36 سانتی متر و وزن آن 1600 گرم است

جنین:
در این هفته جنین بیست و هشت هفته ای است. چین و چروکهای سطح مغز رشد پیدا می کنند. تحقیقات نشان داده است که هوشمندی از همین دوره از جنینی شکل می گیرد. وقتی که سطح مغز بزرگتر می شود، سلولها در لایه ی سطحی مغز زیاد می شوند. مغز جنین تنفسهای جنین را کنترل می کنند و جنین خود دمای بدنش را تنظیم می کند. موهای جنینی کم کم از بین می روند، اما مقداری از آنها در روی کمر و شانه ها باقی می ماند. جنین حالا دارای موهای اصلی است. لایه چربی زیر پوست جنین کلفت می شود و پوست جنین را صاف می کند. چربی ها تفکیک شده و به عنوان انرژی مصرف می شود. جنین تا اندازه ای که در رحم جا داشته باشد حرکت می کند. جنین با پاهایش لگد می زند و با دستهایش ضربه می زند. برخی از جنین ها در این هفته خود را چرخانده و سرشان را رو به پایین می آورند. مادر چرخیدن جنین را حس می کند زیرا جنین به سقف شکم و به پهلوها ضربه می زند و مادر در قسمت پایین شکم احساس سنگینی می کند.

در این هفته کودک شما 910 گرم وزن و 37.6 سانتی متر طول دارد. او می تواند چشمان خود را (که اکنون مژه دارند) باز کند و سر خود را به سمت هر نور ممتد و شدیدی که از بیرون رحم بتابد برگرداند. لایه های چربی بدن او در حال شکل گیری هستند و او برای زندگی در خارج از رحم آماده می شود.

 



پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جان ني ني می باشد