امير عباسامير عباس، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 1 روز سن داره

جان ني ني

بدون عنوان

1393/2/4 16:31
نویسنده : ديلا
106 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزيز دل مامان و بابا

اميدوارم سالم و سرحال باشي...ديروز بعد ظهر روز چهارشنبه (93/2/3) با بابايي رفتيم سونو.بابايي گفت منم ميخوام بيام تو ببينم جيگرمون شبيه كدوم يكيمون هست منم گفتم اگه راه بدن چون سونو معمولي بود.من رفتم اتاق سونو به خانم منشي گفتم بابايي رو اجازه ميدين بياد گفت آره خيلي ذوق زده و خوشحال شديم بابايي هم اومد تو. با حساب دكتر خودم و سونو سه بعدي كه قبلا داديم ميشدي بيست و هشت هفته و چهار روز اما دكتر سونو خانم مجيدي گفت بيست و نه هفته و پنج روزته نمي دونم چرا اينطوريه بايد از دكي خودم بپرسم علتشو.

دكتر به بابايي گفت چيزي متوجه ميشي از تصوير چون سياه و سفيد بود. بابايي گفت راهنمايي كنين بعد دكتر شروع كرد به توضيح دادن اعضاي بدنت آخي جيگر ماماني داشتي دهانتو باز ميكردي و آب ميخوردي بابايي هم با دقت نگات ميكرد خيلي خوشحال به نظر مي رسيد داشتي دستتو مشت ميكردي و باز مي كردي اون يكي دستت هم رو صورت ماهت بود پاهات هم تكون ميخورد بابايي گفت صورتت توپولوه بعد به دكتر گفت شبيه كدوم يكيمونه دكتر هم گفت فكر كنم شبيه مامانشه...قربونت برم جيگر مامان و بابا.دكتر يه كم صفحه مانيتورو برگردوند تا من هم ببينمت من فقط تونستم دهنتو ببينم كه داشتي آب ميخوردي. ضربان قلبت منظم و 132 مي زد. وسنت هم كه 29/5 نشون داد.بايد بگم لگدهت هم بيشتر شده مخصوصا موقعي كه ماماني ميخواد بخوابه..بقيه رو بعدا شرح ميدم فدات بشم الهي كه خيلي جيگر و نازي.بوس

هفته بیست و نهم بارداری


جنین هرروز به اندازه ی نیم لیتر ادرار می کند.طول جنین 37 سانتی متر و وزن آن 1750 گرم است.

جنین:
در این هفته جنین بیست و نه هفته است. جنین بلعیدن را تمرین می کند و حدود نیم لیتر در روز ادرار می کند. به نظر قدری غیر بهداشتی می رسد که جنین در آب بچه ادرار می کند، اما مشکلی نیست زیرا آب بچه هر سه ساعت عوض می شود. وقتی که جنین آب بچه را می بلعد، روده از اولین مدفوع جنین (مکونیوم) پر می شود. معمولأ اولین مدفوع جنین چند ساعت بعد از تولد نوزاد می آید. اگر نور بسیار قوی از دیواره ی رحم به جنین برسد جنین به آن واکنش نشان می دهد. گاهی هم جنین می تواند نور را با چشمهایش دنبال کند. در این دوره از حاملگی جنین بسیار سکسکه می کند. مادر می تواند این را حس کند. سکسکه مشکلی برای جنین پیش نمی آ ورد، تنها به افزایش گنجایش ریه ها و آماده شدن ششها برای تنفس کمک می کند.

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
اکنون وزن کودک شما حدود 1100 گرم و اندازه او کمی بیشتر از 38 سانتی متر است. ماهیچه ها و ریه او به رشد خود ادامه می دهند و سر او بزرگتر می شود تا با مغز در حال رشد او (که در حال ساختن میلیاردها سلول عصبی است) هماهنگ شود. با این سرعت بالای رشد نباید تعجب کرد که نیازهای غذایی کودک شما در این سه ماهه به حداکثر مقدار خود می رسند. برای اینکه نیازهای غذایی خود و کودکتان را به خوبی تامین کنید، به مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین C، اسید فولیک، آهن و کلسیم نیاز دارید. اسکلت کودک شما در حال محکم شدن است و به همین دلیل بدن او هر روز حدود به 200 میلی گرم کلسیم نیاز دارد.

شما چگونه تغییر می کنید؟
 اکنون شما باید بتوانید حرکات کودک خود را به خوبی حس کنید. به ضرباتی که کودکتان با آرنج یا پایش می زند توجه کنید و اگر احساس کردید که فعالیت کودکتان کم شده است به پزشک خود خبر دهید. او ممکن است از شما بخواهد تا تعداد حرکات جنین یا ضرباتی را که به بدن شما وارد می کند بشمارید، تا مطمئن شود که مشکلی وجود ندارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جان ني ني می باشد